Week 50: going with the flow…

Okay so one thing Ive learned on the mission is to just go with the flow. You guys wont even believe it when I tell you I’m in my THIRD area this transfer, with my FIFTH companion. All in one transfer haha. Presidente called on Wednesday at like 5 PM,and we didnt hear the phone ring. At 7, we saw we had a missed call from president and freaked out!!!! hahah like oh no, why did he call? We started to try to think if we did something wrong, and we called back. he didn’t answer, and the hours passed and we all felt so nervous. I kinda had a feeling I was being transferred again, andt thats why i felt nervous.But Also my mind always starts going and i think, what if someone in my family died or something?! I know,im crazy. And still a worry wart. sorry.
9:30 PM he finally calls!! Sister tuiran answered and he asked to talk to me. I answered and he said “HI Sister Hoffman! How are you? I need your help…” And bascially he said, “Im so sorry, I know you were just emergency transferred a few weeks ago, but im going to need to transfer you to Ouro Preto just for this week”. The sister that was here with sis Vilas Boas was having a super hard time, so he needed to give her a new area and new companion to see if it would get better. So he swtiched me with her. And so I quickly packed my suitcases Wed night and after the district meeting on thursday, pres picked me up by car, took me to our house to grab my suitcases,then drove me to my new area. Also on the phone he told me that Im going to the Interior next transfer, so when i get to ouro preto, dont unpack my bags completely!! haha.so Im going to Garanhuns!! (idk how to spell it yet) which is an interior city that everyone talks about.. The only place in pernambuco that gets cold!!!! Everyone says its super good there,but idk well see. I think itll be like a 6 hr busride.My new comp will be Sister Notice (from Mozambique, Africa) the one who was my sister training leader for awhile. Shes super cool and mellow. Itll be good! Im guessing ill prob finish my mission there in the interior. but who knows! I think my city days are over. Hallelujah

Hiderval got baptized yesterday!!! The nice man i found with sis medeiros and feltran. I got so happy. The sisters found out i was back here right next to Olinda (literally SO CLOSE. I can see my old area and it makes me wanna cry!! I can see the lighthouse of Olinda!!) and they told me to ask president if I could go to hidervals baptism. I called him and he said no bc of Felipe 😦 But theyll send me pics. Marcilio also was baptized on Saturday! That little boy we taught in Setubal. I wanna see pics! I was sad i couldnt be there. Debora from Setubal (that pregnant girl we were teaching) is gonna be baptized on the 28th. Sad i wont be there, but its okay!

I got Alicias package this week!!! Thanks so much Richmonds!!! Also I got cards from Jessica & Chase, Bomma and Poppa, Brandon, mom. Thanks so much! Loved bomma and poppas christmas card of them zip lining hahah i have it taped on my wall!

This area is pretty difficult rn, because when i got here there were 0 investigators, 0 baptisms marked, 0 people progressing, etc. We were able to find some new people this week and marked a baptism for february. This area is kinda sketchy and has lots of assaults so i walk in the street with my Book of Mormon in my hands haha. Something about this area reminds me of Goiana. I think its the fact that there is nothing to do here and its kinda more humble.

Ive been sick with a cold these past 3 days! Like headcold. My nose is all stuffed and my voice sounds so manly. I hope itll clear up before next week when Im transferred again.

So crazy, just remembered right now that this week is my 1 yr mark. AHHHH!!! I remember a year ago, I was getting onto a plane, watching my parents wave bye through their tears haha. And then i sat on the plane and thought “Well, here goes nothing!” And the mission turned out to be the best adventure ever! I will never regret the decision I made to serve a mission. I have learned so many things! I cant even count them all. But one of my favorite things ive learned is that Heavenly Father loves all his children so much, and equally, and he knows them all personally. I see this everyday as I meet new people, and I feel it when we teach the gospel.Its such a special feeling that Ill totally miss after the mission.

Well,thats my week. Mom, Ill probably email later next Monday because Ill be travelling to my new area!
Beijo! Tchau!
Sis Hoffman imageimage

Advertisements

Week 49: Edson ❤️❤️❤️

imageOkay so the best thing about this week was that we got a referall of an elect, the most precious 63 yr old man ever named Edson. Hes a taxi driver and lives alone in a little room, super humble, called a KitNet. Its like ilterally a room and he doesnt even have a bed. Just a mattress. He showed us his room just to prove that he didnt have chairs for us to sit, because he was feeling bad that we had to teach him outside standing. He opened the door and it smelled bad, was so hot, and dirty and small. Ahhhhh these things kill me. Anyway, we taught him the plan of salvation first, and he cried and said his life has been so hard., hes always been poor, he has 5 kids that dont talk to him, hes divorced, etc. He said that our words made sense to him and that he had never heard this in any other church. We taught him every other day in the week, too, and he accepted to be baptized on Sunday the 22nd after church! Woohhoo. Hes so cute and tender. He really has been prepared by the lord. Doesnt have any problems with the word of wisdom or chastity. So elect!!!!! I love these blessings of finding someone prepared. The Lord really has so many people prepared.

Marcilios baptism will be on Saturday night. Hes also soooo cute! But has so much energy and yesterday in sacrament meeting he was running up and down the aisles hah.

This week I finished the book of Mosiah and I was thinking of how Im like the sons of Mosiah lol. They wanted to go and preach to the Lamanites, but their dad was hesitant because he knew itd be dangerous. But after praying, their father felt that it was best that they went because they could help a lot of people have eternal life. It reminded me of when I got my mission call, and I was pretty excited but there were like 2 weeks when mom and dad still werent sure if they were gonna let me go, wanted to get my mission call changed, etc. hahaha but then you guys let me go, and look at how much good has come of this! I have learned so much. I have met so many wonderful people and helped a lot of people feel Christs love. I just want so much to find 5 million elects every day, teach every second, and baptize every week, but obviously thatd be too easy. Lots of walking in the sun…being rejected…but I really just want to tell everyone about this gospel. I love Mosiah 28:3

3 Now they were desirous that salvation should be declared to every creature, for they could not bear that any human soul should perish; yea, even the very thoughts that any soul should endure endless torment did cause them to quake and tremble.

We should always realize the importance of sharing the gospel and have this vision!!!! Im gonna try hard to not change this part when i get back from my mission.

On monday we went to visit Franci, recent convert, and everyone was freaking out bc her neighbor who lievs above her was possessed with a demon or something. They all asked if we could do a blessing on him or something but we explained that we dont have the priesthood, that we could call some men, But no one answered. So we said we cuold say a prayer with them and thats all we can do. But we were super scared so we called our DL first to see if we could go up there, and he said to do what we feel. So even though we didnt feel very good about it, we went. And his wife was there, and some other people who like are ALWAYS drinking and using drugs when were there (its a sketcy area). and the guy possessed, Moses, was laying on the couch, he had fallen asleep or passed out or something. So we stood in a circle, and sister tuiran said shed pray. and the weirdest thign happened. I felt soooo horrible during the prayer. I felt like somone was pushing down on my chest. It was so heavy that it made my knees bend. I opened my eyes and i looked to sister tuiran and i knew she was feeling something too, bc she looked so stressed then she started to cry, and starting talking a lot about Jesus Christ in the prayer. We finished and left, and she said, “That was so weird. I felt like something was pushing on my chest. My knees were shaking and it made me cry” I was like omg i felt the same thing!!!!! super weird. idk. These things are sketchy and i felt super bad after, sister diaz got scared when we were waling home bc she felt like something was folllowing us, started crying and it was jsut a big disaster. But when we got home we felt better.

We have been studying doctrine more profound and its tripping me the freak out. i need to stop and just stick with the basics hahaha

Pray that everything can work out with Edsons baptism this weekend!

OH, and it looks like the wedding isnt gonan work out for the 28th 😦 so sad. I actually got super bummed about this earlier in the week. they went to the cartorio (dont remember word in english) and the next avaiable wedding would be in march. But maybe a miracle will happen! Elaine is doing so well. Basically a memebr, but not baptized yet. Shes makig us lunch today, so were gonan go to her hosue after this and shes gonna hidrate our hair haha. so cute

Im super curious to know if im gonna leave this area already or stay. Who knows! I dont think pres bigelow usually leaves a trio for more than one transfer.

Im super bummed bc thee were so many baptisms set up in olinda when i left, and i havent seen any of them in the missino journal yet. dont know what the sisters are doing there… the daughters of Uiraja were supposed to be baptized last week. and hiderval?!!?! aye aye aye. frustration.

I love you all! Sorry i wrote a lot and sorry i never have pisc anymore. Boa semana!! xoxo
Sher

S/O to brandon. u r soooo cool!!!!!!!

Week 47: another week in Setubal

Oiiiiii!!!
okay so let me just first get this out of the way-
I survived my first assalt!!!! hhahaa. Literally every day of the mission Ive been just waiting to be assalted and it finally happened. Got it over with!! Mom, dont freak out. It was not a big deal at all. It was basically a 1/2 assalt. It was 3:30 PM and we had just finished knocking a door and talking to a lady, and I took out the phone to call the secretary to pass her reference for other missionaries (bc she doesnt live here) We were on the sidewalk. and a guy with a pink helmet on a motorcycle, drove his moto onto the sidewalk and just started yelling “cellphone cellphone! Now!! all 3 of you!!” And we all freaked out, and I handed him the phone and he looked at the other 2 sisters and was like “ALL 3 of you!!” And i was like “Were missionaries, we only have 1 phone!” And he took it, drove off a little, then handed it back to me. He looked super nervous. I think it was his first assalt or something lol because he needed more practice. But i dont think he had a gun or anything, so it wasnt that scary. But now when I hear a motorcyle behind me I get super nervous! But all in all, it wasnt a big deal and now we can just look back and laugh on this.

So Marcilios baptism was remarked for the 21st because the primary wants to do a party for him.

This week we were walking in the street and a man asked if he coiuld talk to us. Turns out hes a less active RM who just moved here from Sao Paulo. Super cool! Jairo. He explained that he’s here living with his brother (also less active) and their 2 wives who arent members. So he invited us over and we started teaching his wife and sister in law. Elaine and Alexandra. Theyre so cute and cool!!! And so interested!!! Kinda similar situation that Brandon has right now; Jairo is coming back to the church and Elaine and him are gonna get married in the church on the 28th. She’ll get baptized after the wedding or the next day on Sunday. Im so excited!!!! So were going to plan a wedding in 3 weeks. they’re so cute. Shes a hairstylist and they love makeup, perfume, etc. Everytime we teach there, they want to paint our nails, or spray us with perfume or spray stuff in my hair, etc. Elaine and Jairo came to church yesterday! She liked it a lot. The only problem is that they dont have money for the wedding. Its 250 reals. So I was gonna ask you guys if i could pay for it? itd be like 65 dollars. I can take it out of my debit account that has my own money. I need to call president and just make sure its fine that i do this!
We are teaching so many couples who need to get married! But theyre all so elect and cool.

The other cool thing this week was that we ate lunch at an Irmas house on Tues, and she has an 18 yr old daughter, Deborah, who’s pregnant. And she said, “Sisters, my daughter was baptized when she was 8 but somehow her records didnt get into the system. So bishop said she needs to be baptized again. She wants you guys to teach her the lessons” So cool! So its a sad situation bc shes preganant with some guy way older than her that she was dating, and now theyre broken up. But we started teaching her and I think shell be baptixzed tthis month too. Shes super cute! She was like “Can i be baptized pregnant?” cutest lil belly. She travelled this weekend but were gonna meet with her this week and mark a date.

An irma gave me JIF peanut butter this week. So sweet!!! I miss food from the US so much. The area im in now is like a richer area, so lots of people have travelled to the US and they all talk about the food and stuff there and it makes me miss it. Lots of people talk about IHOP..they dont know whats good. and some guy is obsessed with that COCOs place. But some guy also loves taco bell and it made me think of Brandon hahaa. I actually really miss mexican food. Like a lot! Brazilian food is a lot different!

Our area is next to the airport and i hear planes taking off everyday and it gives me like the butterflies thinking of when im gonna go home!

On the 11th this week, Ill have exactly 6 months left. So insane! It really does go super fast. Its not a lie when everyone says that haha

Ive been thinking a lot this week about the Plan of Salvation. Its literally SOooooo perfect. Everything makes so much sense. Also I was thinking about how grandioso (i dont even know the word in english anymore?) god is. He created such beautiful things for us! Brasil really is such a beautiful place. Sometimes its dirty in the streets and has lots of trash and grafitti, but then i look up. And the sky here is sooo beautiful and the trees and greenery. Were in recife right now for pday and on the busride here, I was looking out the window and we passed by the beach, and all this pretty scenery and I was just thinking how im really lucky to be here. Its such a cool experience. Heavenly Father is so merciful and so loving that he gave me this experience. The mission has really changed my life. I know thats super cliché but its something I cant deny. Im obviously the same person with the same flaws and stuff, but my mind has opened so much. I LOVE studying about this gospel. There is so much to learn, its crazy. Im studying this cool book that Cathy sent me. Its a guide to all the scriptures and Ive been learning such cool stuff!! Thanks catherine!!! ❤

Thank you for the prayers and support. And dont worry about me, I am happy and I know that Heavely Father really protects his missionaries. I truly know that He does! Theres no way he doesnt, after all the sketchy places Ive walked here haha. Hope you all have a great week! I love you!

Sher

Week 46: Setubal week 1

omg i just wrote my whole email and it erased everything. okay so i will try to not freak out rn and write it again.

setubal is super cool and pretty! its beach is prettier than olinda but the difference is, theres lots of buildings here so its more citylike. the members here have cars and nicer houses. its weird being in nice houses now. i like feel so different. i think when i walk into our house in 6 months I’ll freak out!

Okay so i just explained everything that happened in the baptism of Francis but then it deleted and i dont have the time to write it again, so ill explain to u guys one day. hahah but in the end it all worked out.

theres an 8 yr old boy here, marcilio, who will be baptized this satruday. we taught him this week and he’s so cute! i thinki decided i want to teach kisd bc of him. the other sisters didnt have a lot of patience with him bc we were teaching him about thomas monson and he kept yelling “choo choo!!” bc of thomas the train lol i thought it was funny. but anyway, i bribed him with mints in my bag and everything worked out ahah.

there are lots of cool investigators here. couples that are going to church but need to get married. idk if ill stay here after this transfer, but i think the sisters will have some weddings and baptisms next month. maybe this month! who knows!

NYE was fun, we ate dinner at a memebrs house. their son just got back from his mission in the Uruguay montevideo west mission. made me think of brandon! so cute.

Been thinking a lot this week about a scripture i really like, 1 nephi 17 50-51. We can change the phrase “build a ship” to be anything else. for example, live the word of wisdom, pay tithing, lose weight (lol), serve a mission, etc. God is so powerful and he can literally do anything! If he has commanded us, he has a way to help us do it. I love the book of mormon because if we actually study it and not just read it, we see that it really relates to us.

50 And I said unto them: If God had commanded me to do all things I could do them. If he should command me that I should say unto this water, be thou earth, it should be earth; and if I should say it, it would be done.

51 And now, if the Lord has such great power, and has wrought so many miracles among the children of men, how is it that he cannot instruct me, that I should build a ship?

i had written so much more but it all deleted and now i dont have time. but its okay. i think were gonna go eat sushi so im excited. I hope you all have a great week! Happy new year! 2017 is gonna be super special because ill be reuinted with you guys. I miss you a lot!!!

Love, Sher